گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون داخلی چه گیاهانی هستند؟

0 دیدگاه
گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون داخلی

دور شدن انسان از طبیعت، شهر نشینی و آپارتمان نشینی در روح و روان انسان بسیار تاثیر منفی داشته و باعث شده که انسان از حق لذت فطری استفاده از طبیعت محروم بماند.
ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های شهری شاید کمی به حل این معضل کمک کند ولی اینکه یک فرد بتواند هر لحظه از لذت استفاده از طبیعت محروم نباشد چیز دیگری است.
برخی خانه‌های قدیمی که حیاط دارند را می‌توان به یک باغ کوچک اختصاصی تبدیل کرد ولی ممکن است همه این شانس را نداشته باشند که یک منزل اختصاصی با یک حیاط بزرگ داشته باشند امروز روی سخن ما با کسانی است که می‌خواهند در یک فضای آپارتمانی یک فضای سبز با گیاهانی زیبا داشته باشند.
ابتدا باید شرایط منزل خود را بررسی کنید سپس به سراغ خرید بهترین گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون داخلی بروید.

نکات مهم برای انتخاب گیاه آپارتمانی

اگر در منزل قسمتی برای گلخانه دارید کار شما آسان است زیرا هنگام طراحی گلخانه قطعاً نور طبیعی مستقیم پیش بینی شده است ولی اگر گلخانه‌ای در طراحی منزل شما در نظر گرفته نشده ابتدا قسمتی از خانه را که مناسب قرار دادن گیاه است پیدا کنید. بر اساس نور منزل باید گیاه مناسبی را انتخاب کنید.

یکی دیگر از مواردی که بسیار مهم است میزان رسیدگی به گیاه است. برخی از گیاهان حساس‌تر هستند و نیاز به رسیدگی بیشتری دارند، اگر از آن دسته افراد هستید که خیلی حوصله‌ی رسیدگی به گیاه را ندارید و یا اینکه شاغل هستید و وقت کمتری را در منزل می‌گذرانید حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید و گیاهی را انتخاب کنید که به رسیدگی کمتری نیاز دارند.

ابعاد و تعداد گیاهان نیز بسیار مهم است سعی کنید اگر فضای بزرگی ندارید خانه‌تان را با گلدان‌های زیاد و بزرگ شلوغ نکنید. این کار به جای آرامش شما را دچار تنش می‌کند.
گیاهان از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی هستند، برای همین پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه گیاهانی متناسب با سبک دکوراسیون خود انتخاب کنید حتما از تجربیات طراح و دکوراسیون اصفهان استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب گل

بهترین گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون داخلی

گیاهان آپارتمانی تنوع زیادی دارند و در این مقاله نمی‌توان به همه‌ی آن‌ها پرداخت.
بهترین گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون داخلی عبارتند از:

  1. گل قاشقی
  2. گل سانسوریا
  3. گل کوردیلین
  4. گل سرخس
  5. گل شفلرا
  6. گل پاپیتال
  7. گل کروتون
  8. گل فیکوس

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. گل قاشقی

این نوع گل از خانواده فلفلی‌ها می‌باشد و در زمره گیاهان علفی و همیشه سبز قرار می‌گیرد.
گیاه گل قاشقی بسیار کم توقع است به این دلیل که در جنگل‌های انبوه رشد می‌کند و کم آبی و کم نوری و سایه را تحمل می‌کند.

گیاه گل قاشقی در انواع بوته‌ای، بالا رونده ، ساقه بلند، برگ قلبی، برگ‌های سبز و سفید، برگ‌هایی چروک و قرمز و سبز رنگ و … یافت می‌شود. این گیاه با برگ‌هایی کوچک و شبیه به قاشق و با گل‌های ریز یکی از پرطرفدارترین گل‌های آپارتمانی به شمار می‌رود.

گل قاشقی

2. گل سانسوریا

گل سانسوریا در برابر کم نوری بسیار مقاوم است اما بهترین جا برای قرار دادن این گل نزدیک به پنجره و نور غیر مستقیم است.
زمان مناسب برای آب دادن به این گل زمانی است که خاک آن خشک شده باشد.

این گل به دلیل مقاومت زیاد در برابر خشکی و نور کم به یک گل آپارتمانی محبوب تبدیل شده است.

گل سانسوریا

3. گل کوردیلین

این نوع گل به عنوان زیباترین گل آپارتمانی شناخته می‌شود. این نوع گل از خانواده سوسن و همیشه سبز است.
این گل با برگ‌هایی ضخیم و به رنگ سبز با حاشیه‌های قرمز و ارغوانی شناخته می‌شود. این گل با اینکه جز گل‌های نور دوست است ولی نیازی به تابش نور مستقیم خورشید ندارد.

کم رنگ شدن برگ‌ها یکی از نتایج کم نوری برای گیاه کوردیلین است. آب دادن به این گل زمانی باید انجام شود که خاک آن خشک باشد.

4. گل سرخس

این گل یکی از گل‌های مقاوم آپارتمانی می‌باشد.
تصفیه کردن هوا یکی از مزایای این گل به شمار می‌رود.

این گل به طور مرتب باید آبیاری شود. معمولاً هفته‌ای دو بار آبیاری برای گل سرخس کافی می‌باشد. اسپری کردن آب برای حفظ رطوبت برگ‌ها لازم است. معمولاً نور غیرمستقیم برای این گل کافی است.

5. گل شفلرا

این نوع گل احتیاجی به نور مستقیم ندارد ولی بهتر است برای حفظ سلامت گل یک بار در محیط پر نور قرار گیرد. این گل نیز در صورت خشک شدن خاک نیاز به آب دادن دارد.

گل شفلرا

6. گل پاپیتال

این نوع گل حالت رونده دارند و مرتب باید هرس شود. این گل باید در محیط پر نور با نور مستقیم قرار گیرد.
ریختن برگ‌های این گل از نتایج کم نوری آن است. اگر گل پاپیتال جوان باشد آبیاری آن دیر به دیر انجام شود ولی اگر مسن شود در برابر کم آبی مقاوم هستند.

7. گل کروتون

نگهداری این نوع گل کمی دشوار است. نور غیرمستقیم و نور مصنوعی برای این گل مناسب است.

این گل به شدت رطوبت دوست است به خصوص در فصل تابستان. بهتر است روزهای گرم دو بار و در روزهای سرد سال یک بار آب را در اطراف آن به طور غیرمستقیم اسپری کنید.

8. گل فیکوس

یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون داخلی گل فیکوس است، این گل یک گل زینتی محسوب می‌شود. این گل به عنوان یک گل مقاوم آپارتمانی به شمار می‌رود. این نوع گل نیاز به نور متوسط و غیر مستقیم دارد.
تاثیر گیاهان بر روند زندگی و حالات روانی انسان را جدی بگیرید، در این زمان که دنیای تکنولوژی ما را احاطه کرده و نیاز انسان به طبیعت گاهاً نادیده گرفته می‌شود وجود یک باغچه و یا گلخانه کوچک در خانه ضروری است.
به جز زیبایی که گیاهان به منزل شما می‌بخشد تصفیه‌ی هوا نیز به خوبی در منزل شما انجام می‌شود.
اگر گیاهی را انتخاب و اقدام به خرید آن کردید حتماً با یک متخصص در امور گیاهان آپارتمانی برای حفظ و نگهداری آن مشورت کنید زیرا گیاهان موجودات زنده‌ای هستند که نیاز به نگهداری صحیح دارند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *