درب چوبی

درب یکی از قسمت‌های مهم در هر خانه‌ای است. درب جداکننده‌ی فضای شخصی است. درب‌ها در مدل‌های گوناگون و جنس‌های مختلف ساخته می‌شود. اجزای تشکیل دهنده‌ی درب عبارتست از چارچوب درب، بدنه و یراق‌آلات (متناسب با کاربری درب) هستند.
درب‌های چوبی یکی از انواع درب‌هاست که از قدیم پرکاربرد بوده است که هنوز هم شرکت‌های طراحی و دکوراسیون اصفهان از آن برای طراحی فضا استفاده می‌کنند. در ساخت درب‌های چوبی بهتر است از تخته سه لا به عرض ۲/۱ متر و طول ۴/۲ متر با ضخامت ۳/۱سانتی‌متر استفاده شود.
درب چوبی در ساختمان به عنوان درب ورودی، درب اتاق خواب و درب سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند. پس هر کدام بنابر کاربرد باید دارای مشخصات خاصی باشند.

تخت تاشو

در خانه‌های کوچک برای استفاده از فضاهای بیشتر و بهینه‌سازی فضا می‌توان از تخت تاشو استفاده کرد در این حالت در فضای کمد دیواری قسمتی به تخت تاشو اختصاص داده می‌شود. این نوع تخت‌ها با مکانیزم مخصوص به قسمت کمد دیواری متصل می‌شود.

کمدهای دیواری

در زندگی امروز هرچه وسایل یک منزل مختصرتر باشد زندگی راحت‌تر می‌شود و برای مستاجران نیز جا‌‌به‌‌جایی راحت تراست. یکی از وسایل ضروری هر خانه کمد است که اگر خانه‌ها دارای کمد ثابت باشند، دیگر نیازی به خرید کمدهای متحرک نیست.