مزایای استفاده از وال هنگ چیست؟

0 دیدگاه
مزایای استفاده از وال هنگ

شاید در سال‌های گذشته طراحی و دکور سرویس بهداشتی چندان اهمیت خاصی نداشت، ولی در سال‌های اخیر طراحی و دکور تمامی قسمت‌های خانه از جمله سرویس بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.
طراحی این قسمت از منزل با توجه به نیازهای یک خانواده انجام می‌شود.
استفاده از متریال‌ها و تجهیزات به روز به زیبایی این طراحی خواهد افزود.
به دلیل مشکل همیشگی این روزها یعنی کوچکی فضا استفاده از تجهیزات وال هنگ رو به افزایش است.
یکی از تجهیزاتی که قدمت طولانی دارد ولی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته استفاده از وال هنگ در سرویس بهداشتی و حمام است. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با وال هنگ معایب و مزایای استفاده از وال هنگ آشنا کنیم.

وال هنگ چیست؟

وال هنگ به معنای متصل و قفل شده به دیوار می‌باشد و به طور کلی به تجهیزات و وسایلی گفته می‌شوند که پایه‌ای ندارند و روی دیوار نصب می‌شوند. این واژه بیشتر به تجهیزات سرویس بهداشتی و حمام اطلاق می‌شود. وال هنگ‌ها ظاهری زیبا و لوکس به سرویس بهداشتی شما می‌دهد.

مزایای وال هنگ

مزایای استفاده از وال هنگ

مزایای استفاده از وال هنگ عبارت است از:

  1. مقاومت بیشتر
  2. اشغال فضای کمتر
  3. کاهش صدا
  4. نظافت آسان وال هنگ
  5. امکان تنظیم ارتفاع
  6. صرفه‌جویی در مصرف آب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. مقاومت بیشتر

لوله‌کشی‌های وال هنگ بسیار قوی‌تر از لوله‌های توالت فرنگی است و اگر فکر می‌کنید که اتصال به دیوار باعث کم شدن مقاومت وال هنگ برای تحمل وزن می‌شوید سخت در اشتباهید، زیرا وال هنگ فقط از یک نقطه به دیوار متصل نیست و اتکای وال هنگ به کل دیوار است به همین دلیل تحمل آن بسیار بالا است. وال هنگ توسط یک استراکچر فلزی در دیوار قرار می‌گیرد به همین دلیل بسیار محکم و ثابت است.
امروزه بسیاری از شرکت‌های طراحی دکوراسیون اصفهان برای زیباتر شدن سرویس‌های بهداشتی استفاده از تجهیزات وال هنگ را پیشنهاد می‌دهند.

2. اشغال فضای کمتر

وال هنگ به دلیل مخفی بودن تجهیزاتی چون قلاش تانک و لوله‌کشی‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کند.
حال اگر تمامی تجهیزات یک حمام و توالت مانند روشویی و دوش به صورت وال هنگ اجرا شود فضای زیادی اشغال نخواهد شد و می‌توان مدیریت بهتری بر فضا داشت. در این موارد فقط شما یک کاسه روشویی و یک لوله‌ی دوش خواهید دید.

3. کاهش صدا

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از وال هنگ کم شدن صداست.
در توالت‌های معمولی و فرنگی صدای سیفون ممکن است سر و صدای زیادی ایجاد کند که احتمالا برای همه خوشایند نباشد.
در وال هنگ به دلیل این که تمامی لوله‌ها و فلاش تانک داخل دیوار قرار می‌گیرند این صدا بسیار کمتر از است.

انواع وال هنگ

4. نظافت آسان وال هنگ

بهداشت یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت داد. شست و شوی وال هنگ به این دلیل که از وجود لوله‌های مزاحم و فلاش تانک و… خبری نیست بسیار راحت‌تر از دیگر توالت‌ها است.

5. امکان تنظیم ارتفاع

با وجود یک پایه‌ی ثابت در دیگر تجهیزات سرویس بهداشتی امکان تنظیم ارتفاع آن‌ها به اندازه‌ی دلخواه نیست در صورتی که در تجهیزات وال هنگ مانند روشویی، توالت فرنگی و دوش حمام این تنظیمات به راحتی انجام می‌شود و متناسب با قد استفاده کننده آن را تنظیم کرد.

6. صرفه‌جویی در مصرف آب

در اجرای وال هنگ‌ها قطعا از تجهیزات و لوله‌کشی‌هایی با تکنولوژی جدید استفاده می‌شود که این امر باعث کاهش میزان مصرف آب تا 30٪ می‌شود. البته این مورد به خاطر تجهیزات مصرفی صورت می‌گیرد و نه صرفا به خاطر استفاده از وال هنگ‌ها.

معایب وال هنگ

معایب استفاده از تجهیزات وال هنگ

معایب استفاده از تجهیزات وال هنگ عبارت است از:

  1. دشوار بودن نصب وال هنگ
  2. نیاز به فضای کافی در دیوار
  3. هزینه بالا
  4. تعمیر سخت‌تر

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. دشوار بودن نصب وال هنگ

نصب وال هنگ به دلیل این که تمامی تجهیزات آن باید مخفی باشد و در داخل دیوار قرار گیرد به مراتب سخت‌تر از تجهیزات معمولی است.
در صورت نصب بدون حضور متخصص گارانتی وال هنگ باطل خواهد شد.
نصب وال هنگ نیاز به ابزار برش کاری و جوش کاری دارد در صورتی که نصب تجهیزات معمولی بسیار راحت‌تر و آسان‌تر است.

2. نیاز به فضای کافی در دیوار

برای نصب تجهیزات وال هنگ در دیوار نیازمند فضای کافی در دیوار است.
وال هنگ دارای فلاش تانک بزرگی است که باید در دیوار نصب شود به همین دلیل دیوار انتخابی باید ضخامت و طول مناسبی داشته باشد. البته دیوارهای سرویس بهداشتی به این دلیل که امکان نشتی دارند ضخیم‌تر ساخته می‌شوند.

3. هزینه بالا

مسلماً تجهیزات وال هنگ قیمت بالاتری نسبت به تجهیزات معمولی دارند.
بحث هزینه یکی از مباحثی است که در هنگام تصمیم گیری، توسط افراد به آن توجه زیادی می‌شود. بنابراین بودجه‌ی خود را کاملاً در نظر بگیرید و با یک متخصص در این امر مشورت کنید تا به قیمت واقعی این محصولات پی ببرید سپس اقدام به خرید کنید.

نصب وال هنگ

4. تعمیر سخت‌تر

برای تعویض وال هنگ به این دلیل که تمامی تجهیزات و لوله‌کشی‌ها داخل دیوار و مخفی هستند دشوارتر از تجهیزات معمولی است. اگر تجهیزات معمولی خراب شود از این جهت که تمامی لوله‌کشی‌ها و وسایل بیرون قرار دارد کار تعمیرات بسیار آسان‌تر خواهد بود.

در صورت خرابی قسمتی از تجهیزات وال هنگ قسمتی یا گاهاً همه‌ی دیوار باید تخریب شود تا بتوان به آن دسترسی پیدا کرد. بنابراین هزینه‌ی تعمیرات نیز بالاتر خواهد رفت.

تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی

توالت فرنگی که همگی آن را می‌شناسید روی کف نصب می‌شود و لوله آب آن مشخص است.
توالت فرنگی دارای پایه‌ای است که از این طریق به فاضلاب وصل می‌شود در صورتی که وال هنگ هیچ فضای مشترکی با کف ندارد و قسمت فلاش تانک و تمامی تجهیزات آن در دیوار قرار گرفته و فقط قسمت نشیمن گاه آن بیرون است.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا به جای توالت فرنگی از وال هنگ استفاده کنم در ادامه به مزایا و معایب استفاده از وال هنگ می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که وال هنگ مناسب‌تر است یا توالت فرنگی.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *