معرفی انواع کاغذ دیواری پر طرفدار در بازار

0 دیدگاه
انواع کاغذ دیواری

استفاده از انواع کاغذ دیواری در دکوراسیون و فضاهای داخلی یک متریال نو و تازه نیست بلکه مدت‌ها است که کاغذ دیواری‌ها زینت بخش دیوارهای داخلی ساختمان هستند و شرکت‌های بازسازی منزل اصفهان از کاغذ دیواری برای زیباتر کردن فضا استفاده می‌کنند. کاغذ دیواری می‌تواند طوری به فضا روح ببخشد که شاید با رنگ نتوان به نتیجه‌ای مشابه رسید.
دکوراتیوها هرگاه بخواهند تمرکز در فضا را به وجود بیاورند و به قسمتی از فضا روح ببخشند از کاغذ دیواری‌هایی با طرح و رنگی متفاوت و زیبا استفاده می‌کنند.
کاغذ دیواری‌ها پوشش تزئینی برای پوشاندن سطح دیوار هستند این دیوارپوش به صورت متری یا رولی به فروش می‌رسد کاغذ دیواری با چسب مخصوص به دیوار چسبانده می‌شود و جداکردن آن‌ها نیز ساده است.

انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری موجود در بازار عبارت است از:

  1. کاغذ دیواری سنتی
  2. کاغذ دیواری وینیل
  3. کاغذ دیواری برجسته
  4. کاغذ دیواری نبافته
  5. کاغذ دیواری بامبو
  6. پوستر دیواری
  7. کاغذ دیواری سه بعدی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کاغذ دیواری سنتی

این نوع کاغذ‌ها معمولاً در همه فروشگاه‌ها موجود هستند و قیمت کمتری نسبت به دیگر کاغذ‌ها دارند از معایب این نوع کاغذ‌ها می‌توان به تغییر رنگ در برار نور خورشید و غیر قابل شستشو بودن آن‌ها اشاره کرد.

2. کاغذ دیواری وینیل

این نوع کاغذها بسیار معروف هستند. در مقابل نور مقاوم هستند و قابل شستشو هستند. در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود هستند. اما به دلیل استفاده از مواد مصنوعی در ساخت این کاغذ دارای مضراتی هستند.

کاغذ دیواری وینیل

3. کاغذ دیواری برجسته

این نوع کاغذ‌ها دارای نقوش برجسته‌ای هستند که جلوه‌ی بسیار زیبائی دارند تنها عیب آن‌ها نصب و جداسازی دشوار آن‌ها است.

کاغذ دیواری برجسته 1

4. کاغذ دیواری نبافته

این کاغذها بافتی ندارند و ساده هستند اما خصوصیات منحصر به فرد آن نظیر پاره نشدن، کش نیامدن و نصب ساده، آن‌ها را بسیار مورد توجه قرار داده است. البته قابل شستشو نیستند و قیمت بالاتری دارند.

5. کاغذ دیواری بامبو

این نوع کاغذ‌ها از دل طبیعت هستند. رنگ طبیعی خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند و جرم و آلودگی به خود نمی‌گیرند. از معایب آن می‌توان به غیر قابل شستشو بودن و قیمت بالا ی آن و مشخص بودن لبه‌های آن اشاره کرد.

6. کاغذ دیواری پارچه

یکی دیگر از انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری پارچه‌ای است ضد لکه بودن، عایق بودن از محاسن این نوع کاغذ دیواری است ولی قیمت بالایی دارند.

7. پوستر دیواری

پوستر دیواری یک نوع جدید کاغذ دیواری است که در ابعاد و طرح‌های مختلف بر روی دیوار نصب می‌شود و می‌تواند فضایی زیبا را به وجود آورند. پوسترها معمولا تصویر یک منظره از طبیعت و موارد مشابه هستند. این پوسترها برای دفاتر کار، فروشگاه‌ها و منازل استفاده می‌شود. یکی از فضاهایی که می‌توان از پوستر استفاده کرد پشت تلوزیون است.
تفاوت پوستر با کاغذ دیواری در این است که کاغذ دیواری به صورت رولی و با ابعاد کوچک‌تری هستند که در کنار هم تکرار می‌شوند ولی پوستر یک عکس بزرگ است با ابعاد موردنیاز.

پوستر دیواری

8. کاغذ دیواری سه بعدی

انواع سبک دکوراسیون داخلی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که متناسب با آن‌ها باید کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنیم. در طی سال‌های گذشته طراحان سعی کرده‌اند که به متدهای جذاب و جدیدی برای به کارگیری کاغذ دیواری برسند. کاغذ دیواری سه بعدی از جدیدترین و شاید جذاب‌ترین نوع کاغذ دیواری‌ها می‌باشد.
این نوع کاغذها به صورت آسان نصب می‌شوند و قیمت آن‌ها پایین است.
تولید کاغذ دیواری سه بعدی را می‌توان یک تحول بزرگ در ارائه‌ی مدل‌های کاغذ دیواری دانست. این نوع کاغذها قابل شستشو هستند.

کاغذ دیواری سه بعدی

دلایل استفاده از کاغذ دیواری

1) انتخاب‌های فراوان: اگر به دنبال نمونه‌ای رنگارنگ، خنثی، طرح دار، بافت دار، هندسی، گلدار و… هستید کاغذ دیواری به شما این امتیاز را می‌دهد که بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید.

2) مزایای زیاد کاغذ دیواری نسبت به رنگ: تنوع طرح، عمرطولانی، نصب راحت، سرعت اجرا، عدم تغییر رنگ، قیمت و… از مواردی است که کاغذ دیواری را از رنگ متمایز می‌کند و برتری می‌دهد.

محاسبه‌ی قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری معمولا به صورت رولی عنوان می‌شود طول و عرض هر رول ثابت است که حتما از فروشنده بخواهید تا شما را در جریان ابعاد کاغذ دیواری بگذارد. عرض کاغذ دیواری‌ها معمولا ۵۰ و ۷۰ سانتی متر و طول آن‌ها ۱۰ متر است. فروشنده پس از انتخاب کاغذ دیواری، مجری را به منزل شما فرستاده، تا اندازه‌ها را محاسبه کنند و مقدار کاغذ دیواری‌ها و تعداد رول را به شما اعلام کنند.

نکات نصب کاغذ دیواری

همیشه قبل از اجرای کاغذ دیواری باید زیرسازی دیوار انجام شود. دیوار باید صاف و یکدست و همچنین عاری از هر نوع سوراخ، خراش، ترک و طبله‌های رطوبتی شود.
در زیر به نکات مهم درباره‌ی نصب کاغذ دیواری اشاره می‌کنیم.

1. جنس دیوار: کاغذ دیواری‌ها روی دیوار گچی به خوبی نصب می‌شوند ولی به دیوارهای چوبی، سیمانی چسبندگی کمتری دارند.

2. ویژگی کاغذ دیواری: کاغذ دیواری بر اساس ویژگی‌هایی که دارند باید در فضایی مناسب نصب شوند به طور مثال اگر مقاومت کمی نسبت به رطوبت دارند در فضایی که عاری از هر نوع رطوبتی است باید نصب شوند تا دچار مشکل نشوند.

3. ابعاد دیوار: در هنگام خرید کاغذ دیواری به ابعاد دیوارتان توجه کنید اگر دیوار کوچکی داشته باشید ممکن است طرح کاغذ خود را نشان ندهد. طرح‌های ریز برای دیوارهای با ابعاد کم و طرح‌های درشت برای دیوارهای عریض و مرتفع مناسب می‌باشد.

4. استخدام نصاب حرفه‌ای: ممکن است استخدام نصاب حرفه‌ای برای شما هزینه‌ی بیشتری داشته باشد اما مطمئنا ارزش دارد. تا سال‌ها با کاغذ دیواری خود مشکلی نخواهید داشت.

5. استفاده از چسب مناسب: برای نصب کاغذ دیواری‌ها از یک چسب مناسب استفاده کنید. چسب نقش موثری در خراب نشدن کاغذ دیواری ایفا می‌کند.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یک پوشش دیوار است که جلوه‌ی بسیار زیبایی به فضای شما می‌دهد ولی باید در انتخاب دقت بیشتری می‌کنید تا نتیجه عکس نداشته باشد. پس حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • رنگ‌ها را باهم ست کنید.
  • از کنتراست استفاده کنید.
  • به حال و هوای فضا توجه کنید.
  • رنگ لوازم منزل را مورد توجه قراردهید.
  • ارتفاع سقف را مدنظر داشته باشید.
  • ابعاد فضا را در نظر بگیرید.
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *