حرکت در فضا (انیمیشن)

طراحان همیشه برای انتقال ایده‌های خود به دنبال راه‌های بهتری هستند تا دید بهتری از طراحی خود را به دیگران منتقل کنند. در این راه از انیمیشن (حرکت در فضا) نیز کمک می‌گیرند. در نرم‌افزارهای سه بعدی رندرها یک تصویر ثابت و یک عکس هستند که هر چند نمای بسیار خوبی از طرح مورد نظر هستند اما باز هم با کمبودهایی مواجه هستند. حرکت در فضا این حس را به مخاطب القا می‌کند که در فضای طراحی شده ایستاده و با حرکت در فضا می‌تواند به درک بهتری از طراحی برسد و راحت‌تر تصمیم بگیرد. درک فیلم نسبت به نقشه‌های سه بعدی و نقشه‌های اجرائی و فنی بسیار آسان‌تر است. این انیمیشن می‌تواند شامل: فضای بیرونی، داخلی، منظره و همچنین چیزهایی مثل حرکت آب و ماشین باشد. می‌توان با ایجاد افکت‌های صدا این حس را به مخاطب القا کرد که در فضای کاملا واقعی ایستاده است. برنامه‌های مخصوص انیمیشن با رندرگیری فریم به فریم و در کنار هم قراردادن این فریم‌ها یک فیلم را می‌سازد.

برای ساخت انیمیشن ابتدا با یکی از نرم‌افزارهای سه بعدی فضا را طراحی می‌کنند و سپس خروجی گرفته وفایل را به برنامه‌ی ساخت انیمیشن وارد می‌کنند و در آن برنامه نیز کارهایی از قبیل نورپردازی، دوربین‌گذاری و آبجکت‌گذاری انجام می‌شود. همچنین می‌توان حرکت گیاهان در باد و حرکت آب، فردی در حال پیاده‌روی و ماشینی در حال حرکت را شبیه‌سازی کرد.

سپس در این برنامه‌ها نیز رندر گرفته می‌شود و به صورت یک فیلم قابل دیدن می‌شود.
برای حرکت در فضا می‌توان از دوربین‌ها پانوراما کمک گرفت. در این حالت دوربین به صورت ۳۶۰ درجه رندر گرفته و با حرکت موس می‌توان در فضا حرکت کرد. در این حالت طراح می‌تواند با استفاده از سایت‌های مخصوص کار خود را به کارفرما نمایش دهد یا با ارسال لینک برای کارفرما ایشان می‌توانند با حرکت گوشی خود در فضا حرکت کند. یک طراح هر چه قابلیت بیشتری داشته باشد و هرچه به روزتر باشد و بر نرم‌افزارهای زیادتری مسلط باشد موفق‌تر است.
در این جا چند نمونه از برنامه‌های انیمیشن را نام می‌بریم:

  1. unreal engin
  2. Iumion
  3. twinmotion

Twinmotion: یک برنامه‌ی آسان و سریع است و این برنامه قابلیت آبجکت‌گذاری و نورپردازی و ترسیم بعضی از حجم‌ها را دارا است.

Iumion: یک برنامه رندر سریع که دارای بزرگ‌ترین کتابخانه است که کتابخانه‌ی آن دارای آبجکت‌های سه بعدی می‌باشد.
Unreal engin: یک موتور بازی‌سازی قدرتمند است که به دلیل ویژگی‌های بی‌نظیر آن امروزه در زمینه‌های مختلفی مانند معماری و طراحی داخلی از آن استفاده می‌شود.

نمونه وبسایت‌هایی که توانایی نمایش فایل پانوراما (تور مجازی) را دارند:

  • www.360cities.net
  • www.panoramas.dk
  • www.aroundey.com
  • www.uiewat.com

گروه دکوراسیون داخلی نگین کابین همیشه سعی بر آن دارد که با دانش روز پیش رفته و سعی کرده است که رو به جلو حرکت کند پس با ارائه انیمیشن سعی در رضایت‌مندی مشتریان خود دارد.