انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی چه ویزگی‌هایی دارد؟

0 دیدگاه
انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی

کف به دلیل این که سطحی وسیع است از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود و باید در انتخاب رنگ و متریال آن دقت زیادی صورت گیرد.
در گذشته انتخاب مصالح و رنگ کفپوش آسان‌تر بود زیرا در رنگ و متریال‌ها محدودیت وجود داشت اما امروزه از نظر رنگ و متریال حد و مرزی نیست و به همین دلیل انتخاب دشوار است.
پس شما باید برای یافتن بهترین  گزینه در مورد مدل، رنگ و … تحقیق کنید سپس با دیدی باز تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی

انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی عبارت است از:

  1. کفپوش سنگ گرانیت
  2. کفپوش سنگ مرمر
  3. کفپوش موکت تایل
  4. کفپوش پارکت لمینت
  5. کفپوش چوبی
  6. پارکت چوبی
  7. سرامیک با طرح چوب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

کفپوش سنگ گرانیت

1. کفپوش سنگ گرانیت

در میان انتخاب‌های موجود در بازار یکی از موارد پر طرفدار مواد و مصالح طبیعی هستند. گرانیت به عنوان یکی از مصالح محبوب شناخته می‌شود.
استفاده از سنگ گرانیت به عنوان کفپوش باعث افزایش ارزش خانه می‌شود و ماندگاری زیادی نیز دارد. ضد لک و ضد پوسیدگی بوده و تغییر رنگ نمی‌دهد.

2. کفپوش سنگ مرمر

سنگ مرمر یک سنگ شگفت‌آور است. تمیز کردن آن بسیار آسان است و ماندگاری بالایی دارد. سنگ‌های مرمر در طرح‌های نفیس و با شکوه به عنوان کفپوش یک انتخاب فوق‌العاده است.

کفپوش سنگ مرمر

3. کفپوش موکت تایل

موکت تایل‌ها انواع جدیدی از موکت هستند که به صورت تایل (کاشی) طراحی و اجرا می‌شوند. در واقع این موکت‌ها دارای قطعاتی هستند که با کنار هم قرار گرفتن سطح را پوشش می‌دهند.
مزیت موکت تایل‌ها نسبت به موکت‌های قدیمی ترکیب رنگ فوق‌العاده و آسان بودن نصب و نظافت آن است.

کفپوش موکت تایل

4. کفپوش پارکت لمینت

پارکت کفپوش‌های لمینت دارای رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی هستند. کفپوش لمینت با بافت طبیعی چوب طرفداران زیادی دارند.

لمینت نوعی دیگر از کفپوش‌های چوبی است که ظاهری مشابه اما ساختاری متفاوت دارند با پارکت دارند. مقاومت لمینت بیشتر از پارکت است. در لمینت شیارهایی در نظر گرفته شده است که در هم قفل می‌شوند و سطح فضای شما را پوشش می‌دهند و نیازی به چسب ندارند.

مزایای استفاده از لمینت:

  • نصب آسان
  • اجرای سریع
  • عدم نیاز به استفاده از لاک پارکت
  • در نظر گرفتن عایق در زیر لمینت
  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقرون به صرفه بودن

5. کفپوش چوبی

کفپوش چوبی طرفداران زیادی دارد ولی برخی از محدودیت‌ها موجب شد که در برخی از موارد استفاده‌ی متریال‌های دیگری با طرح چوب جایگزین کفپوش با چوب طبیعی شود.

6. پارکت چوبی

این نوع پارکت بسیار پر طرفدار است و فقط کافی است هر دو سال یک بار کف‌پوش‌ها را جلا داده، روغن کاری کرده و مجدداً رنگ کنید این کارها سخت و پر هزینه نیست. اگر پارکت چوبی شما کیفیت بالایی داشته باشد می‌توان سال‌ها از آن استفاده کرد.

پارکت چوبی

7. سرامیک با طرح چوب

در مکان‌های پر رفت و آمد می‌توان از سرامیک‌های طرح چوب استفاده کرد چون راحت‌تر و بهداشتی‌تر است.
ظاهر سرامیک‌های طرح چوب با کفپوش‌های چوبی تفاوتی ندارد. این نوع کفپوش‌ها بسیار مقاوم هستند، همچنین با تنوع بالا در طرح‌ها، رنگ‌ها و سازه‌های مختلف در دسترس هستند.

سرامیک طرح چوب

انواع کفپوش مناسب آشپزخانه

در آشپزخانه به دلیل تماس با آب باید کفپوشی در نظر گرفته شود که به جز زیبایی مقاومت در برابر رطوبت نیز داشته باشد.

انواع کفپوش مناسب آشپزخانه عبارت است از:

  1. کاشی
  2. سنگ‌های تراورتن
  3. کفپوش پارکت
  4. سرامیک

در ادامه هر یک از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

1. کاشی

این متریال برای استفاده در آشپزخانه پرکاربرد است. باید جنس کاشی طوری انتخاب شود که در طول زمان دچار آسیب و مشکل نشود.

2. سنگ‌های تراورتن

تمیز کردن سنگ تراورتن ساده است و با یک دستمال مرطوب و جاروی خشک تمیز می‌شود. سنک تراورتن صیقل خورده در برابر لکه مقاوم است و برای آشپزخانه‌های پر رفت و آمد مناسب است.

3. کفپوش پارکت

حواستان باشد پارکت در مقابل رطوبت آسیب‌پذیر است و در اثر برخورد اشیا با جسم نوک تیز آسیب می‌بیند. در طرح‌های مختلف مانند شطرنجی، جناغی و حصیری قابل اجرا می‌باشد.

4. سرامیک

سرامیک با دوام و مقاوم است. برای استفاده در آشپزخانه بسیار مناسب است. مقاومت در برابر رطوبت، ضربه و نظافت آسان و… باعث شده که بسیار پرطرفدار باشد. تنوع رنگ و طرح این متریال دست شما را در انتخاب کفپوش مورد نظرتان باز می‌گذارد.

نکات انتخاب کفپوش

1. اگر دیوارهای شلوغی دارید بهتر است کفپوش رنگ روشنی داشته باشد و طرح آن نیز خلوت باشد. اگر دیوارهای روشن دارید بهتر است کفپوش رنگ تیره در نظر بگیرید تا فضا بی‌روح نشود.

2. بزرگی و ابعاد اتاق را در انتخاب کفپوش در نظر بگیرید. کفپوش‌های تیره فضا را گرم‌تر می‌کنند درحالی که کفپوش با رنگ روشن فضایی سرد ایجاد می‌کنند. پس بهتر است برای فضاهای بزرگ، کفپوش تیره و برای فضاهای کوچک، کفپوش روشن انتخاب کنید. زیرا رنگ روشن در فضاهای کوچک، بین مبلمان خود را بهتر نشان می‌دهد و از فشردگی ظاهری جلوگیری می‌کند.

3. اگر سقف خانه‌تان کوتاه است رنگ کفپوش و دیوارها باید به گونه‌ای انتخاب شوند که سقف بلندتر به نظر برسد. به همین دلیل می‌توان یک تنالیته‌ی رنگی ایجاد کرد به طور مثال برای کفپوش رنگ تیره، برای دیوارها، رنگی روشن‌تر و برای سقف روشن‌ترین تنالیته را استفاده کنید این روش سقف را بلندتر نشان می‌دهد.

4. اگر در فضایی مدرن، آرام و طبیعی هستید تنالیته‌ی رنگ طوسی مناسب این سبک است. برای ایجاد فضایی پر انرژی و جذاب کفپوش با تنالیته‌ی رنگ زرد مناسب است.

5. از آن جایی که هر اتاق نسبت به کارایی آن دارای سیستم روشنایی متفاوت است، لذا در انتخاب کفپوش باید میزان بازتاب نور در نظر گرفته شود. مضاف بر این جلوه‌ی کفپوش در روز و شب متفاوت است.

6. کفپوش باید متناسب با مبلمان و اکسسوری‌ها انتخاب شود. اگر می‌خواهید مبلمان‌تان بیشتر به چشم بیاید پس کفپوش با رنگ خنثی انتخاب کنید.

7. برای افرادی که به دنبال زیبایی، لوکس بودن و کاریزماتیک هستند کفپوش‌های سیاه انتخاب ایده آلی خواهد بود. کفپوش سیاه تاثیرگذار و قدرتمند است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *